Una vegada realitzada una entrada per a cada tema del qual hem après
a classe la seva part més didàctica, només queda fer una petita
reflexió final.
L'etapa d'infantil és un moment on el desenvolupament cognitiu és
molt gran i per tant és important estimular-lo i ajudar que els
infants construeixin unes bases que els hi puguin ajudar al llarg de
tot el procés posterior. Amb les matemàtiques, no és per a menys,
els nombres els envolten des del primer moment i no és estrany que
sentin interès per aquests. Partint d'aquesta motivació intrínseca,
tenim molt guanyat per fer del temps de matemàtiques un joc on
descobrir a poc a poc formes, adicions, classificacions, seriacions,
quantitats, etc.
Alguns detalls importants a destacar són:
- El fet que tot i que hem explicat els temes per separat, a l'hora de realitzar activitats i jocs tot pot arribar a estar relacionat (mesura, nombres, geometria, etc.).
- Verbalitzar i donar nom a allò anem fent és important i també que els infants ho facin sobre allò que ells mateixos fan els ajuda a entendre i conceptualitzar.
- Les activitats que proposem han de ser motivadores, variades, contextualitzades i adaptades al nivell dels infants.
- El primer pas a fer per aprendre algun concepte (abans de fer fitxes, dibuixos, etc.) és el fet de manipular, experimentar.
- S'han de respectar els diferents ritmes dels alumnes.
- És important presentar les matemàtiques com un joc.
Per finalitzar, deixo algunes fotografies fetes com a exemples de
jocs de taula per a infants (entre la gran varietat que existeix) i
algunes pàgines on trobar una gran varietat de jocs lògics:
No hay comentarios:
Publicar un comentario